1.květen 2016

Chronická bolest bederní páteře. Co s ní? paní 75 let. Přišla na terapii s bolestmi nohy v oblasti holenní hosti – na dráze žlučníku (Žl). Noha je na dotek nepříjemně bolestivá. Cca 10 let je po operaci žlučníku. Trpí křečemi do lýtek. Hlas má velice tichý. Nosí stahovací prádlo, protože podbřišek – dolní zářič je velice vlhký. Trpí nadýmáním. Dlouhodobě trpí bolestí bederní páteře vystřelující přes kyčel do nohy. Jazyk – v oblasti žlučníku horkost. Paní je typický příklad „hodné holky“. Té která nekřičí a nepostará se o sebe samu, jako o nejdůležitějšího člověka ve svém životě. Veškerou agresi tak otáčí proti sobě. To jí dovedlo až ke zmíněné operaci Žl. Operace ale není řešení a horkost Žl přetrvává. Žl je synem vody (ledviny +močový měchýř), kterou svým žárem ničí – oslabuje. V oblasti beder tak vzniká vlhký chlad a doslova jezero vody. Protože má paní pocit že tloustne (vysvětluji že nejde o žádný tuk, ale vlhkost v podbřišku) , snaží se jíst převážně zeleninu – většinou syrovou. Tím však vlhký chlad ještě více podporuje – „jezero“ se zvětšuje a vizuálně tak ještě více „přibírá“. Terapie – postup: při somatickém koučování rozkrýváme příčiny jejích bolestí. Uvědomuje si co se jí tělo snaží sdělit bolestmi, které má. Pak uvolňuji masáží blok na dráze Žl nad holení až do kyčle (Žl 30). Noha se uvolňuje a bolest v holeni odchází, aniž bych na ní sáhla. Shiatsu masáží upravuji energeticky na drahách nerovnováhu mezi L a Žl. Doporučuji doma prohřívání beder a plosek (brána chladu) a změnu stravy. Strava: striktní vyřazení syrové zeleniny, mléčných výrobků (často konzumuje sýry a jogurty). Zařazení prohřívacích, zelených a hořkých bylin (pampeliška –J, majoránka, saturejka – nadýmání), zázvoru, skořice, kurkumy, badiánu. Jako drenáž na „jezero“ volíme fazole ADZUKI v dávkách co možná největších – polévky, kaše, pomazánky. Cvičení: doma si bude cvičit 2 jógové pozice – jednu statickou na protažení dráhy ledvin, druhou dynamičtější na rozhýbání a auto rehabilitaci kyčlí. Přísný zákaz masáží bederní oblasti prohlubujících energetickou prázdnotu této oblasti – paní se vrátila z lázní v ještě horším stavu než při zahájení léčby. O plánovaném pobytu jsem nevěděla a nenapadlo mne jí proto předem na toto upozornit. Holistickému pojetí léčby a pohledu na člověka učím své žáky v Aura škole. Jaká je mise školy? Každý rok chci školu zaplnit žáky, kteří budou mít chuť změnit pohled na svou dosavadní nabídku služeb v oblasti poradenství, pracovat mimo rámec běžné praxe a výrazně překročit běžné standarty konkurence a vytvořit tak základ pro pevnou komunitu terapeutů s celostním pohledem na partnera. Komunitu, která již nebude jen okrajovou skupinou nadšenců, ale která vytýčí zcela nový směr v terapii. Jak vedu studenty? Díky netradičním řešením a zkratkám provokuji v žácích představivost a volím přímou cestu k podstatě. Vedu je od myšlení k prožitku. Propojením koučování, základům fyzioterapie a tradiční čínské medicíny dochází k hlubšímu pochopení procesu vzniku nemoci. Žáci tak propojí doslova hlavu s tělem. Pochopí mechanismy útěku do nemoci i to jak, kdy a proč do nemoci utíkáme a co si tím zařizujeme. V procesu výuky dochází k zjemnění smyslů a vzniká schopnost diagnostiky a vidění aury. Pak je již snadné přečíst si svého obchodního partnera dříve než se posadí. Vytvořit tým spolupracovníků. Naladit se na bolesti svých dětí, pochopit příčinu jejich nemoci a tu pak odstranit. Pochopit jak funguje mysl u druhých – přestat se trápit, rozčilovat a přesto dosáhnout změny. Žít život podle svých představ, aniž to narušuje hranice ostatních. Obnovit harmonii v partnerství. Po ročním studiu jsou žáci schopni orientovat se v moderních i tradičních přístupech alternativní léčby a dále se v nich sebevzdělávat. Více o studiu na www.AuraSkola.cz